procol harum – a whiter shade of pale

hear it! hear it in full length! watch clip!

wirklich eines der schönsten lieder, das ich kenne. der text, well, ich weiss nicht, aber wahrscheinlich braucht es dazu das lsd das damals üblich war. aber auf alle fälle eine wirklich sehr schön eingesetzte orgel, die dem song etwas sakrales verleiht.

Schlagwörter: ,

This entry was posted on Montag, Mai 5th, 2008 at 08:06 and is filed under Rock. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 Responses to “procol harum – a whiter shade of pale”

  1. Grübe said:

    Es ist ja eigentlich nicht mein Musikstil, aber ohne diesen Song würde man diese Gugge sicher nicht kennen. Wurde auch von vielen gecovert.

  2. adultfrinendfinder test said:

    Thanks for finally writing about >Vinyl daily » procol harum – a whiter shade of pale <Liked it!

Leave a Reply




Message: